MIÉRCOLES 10 DE JUNIO
3º E.P CREATIVE WRITING
Hello third graders!! This week I propose you to develop your creativity and your writing skills while you let your imagination run free :)
Complete the dialogues of this comic. Try to be creative.
2º E.P -CHALLENGES: ALPHABET IMAGE and CREATION OF PERSPECTIVE SHOTS.
Hello second graders!! This week I propose you two funny challenges.
I´m telling you, you will have a great time!!
The first one is called the "ALPHABET IMAGE"
For this challenge you only need:
-paper and pen.
-different objects you have in your house.
Instructions:
- Write your name, letter by letter.
- Find objects which names start with the same letter as your spelling name.
For example: A-N-A
Objects: alligator, nut, ant
-Put the objects under each letter, take a photo and send it to me.
SECOND CHALLENGE: CREATION OF PERSPECTIVE SHOTS
Sometimes things are not what they seem.
Sometimes our sight plays tricks on us and even tricks us. Would you be able to create a scene with perspective using only people and material that you have at home? You should not buy anything. The last point I ask you is to Use YOur imagination and create fun situations.
En ocasiones las cosas no son lo que parecen. A veces, nuestra vista nos juega malas pasadas e incluso nos engaña. ¿Serías capaz de crear una escena con perspectiva utilizando solo personas y material que tengas por casa y ponerle un título? Podéis relacionarlo con la expresión de una emoción, estado de ánimo, un deseo....Recordad que No debéis comprar nada. Usad tu imaginación y crea situaciones divertidas.
Steps:
1. Create a perspective image.
2. Take a photo.
3. Send me the photo by e-mail.
Here you are some examples:
Steps:
1. Create a perspective image.
2. Take a photo.
3. Send me the photo by e-mail.
Here you are some examples:
MARTES 9 DE JUNIO
1º E.P
STORYTIME- THE VERY HUNGRY CATERPILLAR
Kids love all sorts of books and I really think that they are a great way to learn and have fun. This time I like to share with you a wonderful english native book-movie: the very hungry caterpillar
Many of you know this book and now can be a good opportunity for you to tell and practise what is going on. For those who don’t remember it, it tells the story of a tiny and very very hungry caterpillar who spends all week eating anything he pleases until he ends up having a terrible stomachache!
Click on the video below to find the animated version of this book, I invite you to find, listen to and repeat the following words: “apple”, “pears”, “plums”, “strawberries”, ”oranges”, “chocolate”, “ice-cream” and “lollipop”. We hope you all enjoy it!
Hoy quiero compartir con vosotros el video-cuento del famoso "hungry caterpillar" Muchos de vosotros ya conocéis la historia de esta oruga glotona, así que ahora tendréis la oportunidad de recordarla y hacer de narradores con la conocida historia de esta oruga que nunca se sacia y come todo aquello que le apetece hasta que acaba sufriendo un terrible dolor de barriga.
En el video que tenéis a continuación, podréis disfrutar de una versión animada de este cuento. OS invito a escucharla una vez más, haciendo hincapié en el vocabulario relacionado con la comida.
Espero que la disfrutéis!
Click on the video below to find the animated version of this book, I invite you to find, listen to and repeat the following words: “apple”, “pears”, “plums”, “strawberries”, ”oranges”, “chocolate”, “ice-cream” and “lollipop”. We hope you all enjoy it!
Hoy quiero compartir con vosotros el video-cuento del famoso "hungry caterpillar" Muchos de vosotros ya conocéis la historia de esta oruga glotona, así que ahora tendréis la oportunidad de recordarla y hacer de narradores con la conocida historia de esta oruga que nunca se sacia y come todo aquello que le apetece hasta que acaba sufriendo un terrible dolor de barriga.
En el video que tenéis a continuación, podréis disfrutar de una versión animada de este cuento. OS invito a escucharla una vez más, haciendo hincapié en el vocabulario relacionado con la comida.
Espero que la disfrutéis!
ACTIVITIES
1.- CATERPILLAR PLATE CRAFT
What better way to retell the story of The Very Hungry Caterpillar than to make a giant caterpillar? A great way to engage with the book, REVIEW days of the week, practice our counting skills and learn about healthy eating.
Qué mejor manera de volver a contar la historia que creando vuestra propia oruga gigante? Esta es una forma genial de hacer un repaso de la historia, días de la semana, reforzar vuestras competencias en expresión oral y repasar lo que hemos aprendido sobre la importancia de seguir una dieta saludable.
2.1 Very Hungry Caterpillar Story Stick.
To prepare the activity you will need:
- A paint Stick- un palito de madera para pintarlo.
- Clothespins- Pinzas de la ropa
- Green Paint- Pintura verde
- Paintbrush- Un pincel
- Scissors- Tijeras
- Glue- Pegamento
2.2 How to Make Your Very Hungry Caterpillar Sequencing Stick.
Begin preparing your caterpillar story stick by painting a paint stir stick green.
Comenzar pintado de verde el palo de madera.
Print and laminate the Story Sequence Printable.
Imprimir y plastificar la secuencia de la historia.
Imprimir y plastificar la secuencia de la historia.
Cut out each circle and the caterpillar head.
Recortar cada círculo y la cabeza de la oruga.
While the caterpillar story stick is drying, glue each laminated circle to a clothespin.
Pegar cada círculo a una pinza de madera.
Once the paint has dried fully, glue the caterpillar head onto the story stick.
Pegar la cabeza de la oruga en el palo.
Now it looks like a very thin {and long} caterpillar!
2.3 The Very Hungry Caterpillar Sequencing Activity In Action
Listen again to The Very Hungry Caterpillar story.
After reading re-tell the story by clipping on the story sequence circles onto the caterpillar body.
Enjoy this fun, hands-on " The Very Hungry Caterpillar" Sequencing Activity
MIÉRCOLES 3 DE JUNIO
3º E.P HE´S STRONGER
COMPARATIVES
Hello third graders, last weeks we worked on the description of a person and animals. This week we are going to learn how to make comparisons in English, using comparatives form of the adjectives. Follow the videos closely. Repeat video for clarity in case you still can´t understand expressions.
SOME IRREGULAR ADJECTIVES!
YOU HAVE TO REMEMBER THEM!
YOU HAVE TO REMEMBER THEM!
LESSONS
Here you are an activity based on the movie KUNG-FU panda to review how to make sentences using the comparative form of the adjective.
LESSONS IN ENGLISH
ACTIVITIES
GAMES
Click on the image below to play a game about comparatives.
2º E.P " YOU ARE SUPER...
Hello second graders, this week we are going to review the topic of jobs and the use of the verb "to be"
JOBS VOCABULARY
SHORT STORY TO LEARN ABOUT PROFFESIONS
USE THE VERB ·TO BE" WITH PROFESSIONS
CUT AND MAKE YOUR JOBS MINI BOOK
LET´S PUT INTO PRACTICE WHAT YOUR HAVE REVIEWED
LISTENING ACTIVITY
READ AND MATCH
WHAT DO YOU DO? WHERE DO YOU WORK?
MARTES 2 DE JUNIO DEL 2020
1º E.P "WHAT´S THE WEATHER LIKE?"
Hello first graders, this week we are going to review all you have learnt about WEATHER. Do you remember the "weather spin wheel" you took home at the beginning of the school year? let´s use it to reinforce the vocabulary words.
Esta semana vamos a repasar todo lo que hemos aprendido sobre el topic del "tiempo atmosférico". Recordáis la rueda giratoria del tiempo que hicimos a principio de curso? Os animo a que la tengáis a mano para seguir repasando!!
HAVE FUN WITH THE ADVENTURES OF MAGGIE AND STEVE
A happy mix of learning and entertaintment!! Steve and Maggie are having fun today. Firstly, they are going home from school, but the weather is quite unpleasant for them. Oh dear. After that, Steve needs to get dressed but he can´t find his woolly sock and finally Steve sings "What is it?
VOCABULARY- WEATHER TALKATIVE FLASHCARDS
WEATHER SONGS
RAINY WEATHER
Oh no! It won´t stop raining. Watch the video, sing the song and... let´s see what happens! // ¡Oh, no! ¡No para de llover! Mirad el vídeo, cantad la canción y... ¡a ver qué pasa!
MORE ENGLISH WITH PEPA PIG
Hi kids! Here´s Peppa again, in a new episode of her adventures. How fun is she and her family? Have you ever seen a snowed beach? Enjoy!
¡Hola chicos! Aquí está Peppa Pig otra vez, en un nuevo episodio con sus aventuras. ¿No son muy divertidos ella y su familia? ¿Habíais visto alguna vez una playa nevada? ¡Que lo disfrutéis!
NOW, PUT INTO PRACTISE ALL YOU HAVE REVIEWED
Make your printable Season spin, similar to the one we did in class at the beginning of this school year. All ready to print and use. Just click below to download it.
MIÉRCOLES 27 DE MAYO DEL 2020
3º E.P AMAZING ANIMALS
Hello third graders!! This week we are going to remember how to describe animals: What kind of animal is it?, How is their body, where they live, what can they do, what they eat....
WATCH THESE VIDEOS TO REVIEW
VOCABULARY: Describing animals
READING ACTIVITY: Read the descriptions and match with the image.
Watch the video and complete.
Read and match. Then write the name of the animal.
WRITING ACTIVITY: DESCRIBE YOUR FAVOURITE ANIMAL
2º E.P "AT HOME"
Hello second graders!! Here you are some videos and activities to review all we have learnt about the house. Enjoy while you review!!
PARTS OF THE HOUSE
PREPOSITIONS OF PLACE
ROOMS AND ACTIONS
FURNITURE
MY HOME (ACTIONS)
ACTIVITIES
Now put into practice your knowledge with the following activities
MARTES 26 DE MAYO DEL 2020
1º E.P.- MY BODY AND THE 5 SENSES
Hello first graders!! This week we are going to review the parts of the body and face. Here you are different vocabulary videos, songs and a short story of Gingerbread . Have fun!!
THIS IS or THESE ARE
PARTS OF MY FACE
PARTS OF MY BODY
STORY TIME :GINGERBREAD
RECIPE: HOW TO MAKE A GINGERBREAD
EVERYBODY HAS A BODY SONG
FIVE SENSES SONG
ACTIVITIES
LISTEN AND CHOOSE THE CORRECT MONSTER
LISTEN AND CHOOSE.
MIÉRCOLES 20 DE MAYO DEL 2020
3º E. P. "GUESS WHO!"
Hello third graders!! This week we are going to deal with DESCRIPTIONS and the use of the verb " "HAVE GOT".
Here you are some VIDEOS to review the verb "HAVE GOT". Then you can practiSe with the interactive worksheets you have below.
LET´S PUT INTO PRACTICE YOUR KNOWLEDGE.
PHYSICAL DESCRIPTIONS VOCABULARY
READING COMPREHENSION.
Read the following description and answer the questions.
WHO IS WHO?
Read the descriptions and write the names in next to the right number.
Now, for more practice, enjoy with the activities of this INTERACTIVE BOOK and improve your ORAL AND WRITTEN SKILLS. Describe people using the verb "HAVE GOT" and learn how to describe someone´s hair, face, length and figure // Y para seguir practicando, en el siguiente enlace podréis acceder a un libro interactivo para seguir mejorando en la descripción de personas usando el verbo "HAVE GOT"
MARTES 19 DE MAYO DEL 2020
1º E.P "THE WILD PAW"
Hello first graders!! This week we are going to review some vocabulary and expressions related to what wild animals can or can´t do.
Esta semana vamos a repasar vocabulario y expresiones relacionadas con lo que los animales salvajes pueden o no pueden hacer. A continuación podréis ver videos y canciones para repasar vocabulario relacionado. Después os dejo diferentes links a fichas interactivas y juegos con los que podréis seguir repasando.
1.- VOCABULARY VIDEOS
Vocabulary
Wild animals talking flashcards
Yes, I can
What do you see?
Walking in the jungle song
Wild animals
2.- INTERACTIVE WORKSHEETS:
NOW, REVIEW AND HAVE FUN WITH THESE INTERACTIVE ACTIVITIES.
I hope you´ll enjoy it! As always, just click below to play
Ahora espero que paséis un ratito divertido repasando con estas fichas interactivas.
LISTEN AND CHOOSE
Escucha atentamente y selecciona la casilla correcta.
CLICK HERE
LISTEN TO THE RECORDING AND TICK THE CORRECT BOXES.
Escucha el audio y marca las casillas correctas.
WHAT´S IT? / Qué es?
3.- ENJOY WITH THESE GAMES
Click on the links below- Pulsa en los siguientes enlaces para acceder a los juegos
WILD ANIMALS MEMORY GAMES (Juego de memoria)
ANIMALS IN THE JUNGLE. FIND AND COUNT ( Encuentra los animales de la jungla y cuéntalos)
(practice the spelling words of wild animals and zoo animals- practica la ortografía de los animales salvajes y los animales del zoo)
2º E.P "CAN YOU PLAY BASEBALL?"
Hello second graders!! How are you?
This week we are going to review the SPORTS topic and the verb CAN.
Let´s watch the following videos and then put your knowledge in practice with the "interactive book" you have below.
Esta semana vamos a repasar el topic de los DEPORTES y el uso del verbo CAN. Después de los siguientes videos, os dejo un libro interactivo con el que podréis poner en práctica todos vuestros conocimientos.
SPORTS VOCABULARY.
A video about sports and what you need to practice them.
YOU CAN´T DRIVE A CAR!
WHAT CAN YOU DO?
NOW TALK ABOUT YOUR TALENTS AND PRACTICE THE USE OF THE VERB "CAN" WITH THIS INTERACTIVE BOOK.
Ahora podéis poner en práctica todo lo aprendido pulsando debajo de este libro interactivo. ( Para visualizar el contenido es necesario tener descargado el "Adobe Flash Player" el cual nos permitirá acceder al material)
MARTES 12 DE MAYO DEL 2020
3º E.P "WHAT ARE YOU WEARING??"
Hi third graders! Do you remember we have been studying how to talk about clothes? Here you are an interactive book to review what you´ve learnt :) If you click on the trainers below you will access to it. First review with this video some expressions we have learnt about clothes :)
Have fun!!
Hola alumnos de tercero!! Recordáis todo lo aprendido sobre la ropa? Aquí os dejo un libro interactivo para hacer un repaso del vocabulario y diferentes actividades (listening, reading and writing) para trabajar el vocabulario, estructuras y tiempos verbales. Podéis pinchar en la imagen de los tenis para acceder a las actividades. Antes podéis repasar en el video de abajo, vocabulario y expresiones relacionadas con la ropa.
Pasad un ratito divertido!!
2º E.P "WORKING ON CLOTHES"
Hello second graders!! How are you? This week we are going to review some vocabulary related to clothes.
Esta semana vamos a repasar el vocabulario y estructuras que hemos aprendiso relacionadas con la ropa.
LET´S REVIEW IT WATCHING THE VIDEOS BELOW!!
PUT ON YOUR COAT!!
NOW, ENJOY WITH THE FANTASTIC ADVENTURES OF MAGGIE AND STEVE WITH THEIR MAGIC CLOTHES.
Ahora podéis seguir repasando y disfrutar de las fantásticas aventuras de Maggie and Steve.
Now, review and have fun with this interactive activity.
Match the words with the images.
Es hora de poner en práctica lo aprendido, fíjate bien en las imágenes y únelas a su nombre correspondiente.
Unscramble the words and find them in the word search puzzle.
Ordena las palabras y encuéntralas en la sopa de letras.
WHAT ARE YOU WEARING...?Read and match.Lee detenidamente y busca la imágen correspondiente.
LUNES 11 DE MAYO DEL 2020
1º E.P. " MY CLOTHES"
Hello first graders, here's a set of cards for you to learn and play, in this interactive worksheet, with the clothes and accesories vocabulary. Click on the link below
Listen carefully and practice!!
Hola niños!! Aquí tenéis una ficha interactiva para repasar y aprender vocabulario relacionado con la ropa y accesorios.
Para ello tenéis que ir al link de más abajo .
Escuchad atentamente!
1. Listen to the word cards vocabulary.
2.- And here you are a short video for you to practise clothes and colours. Watch out! It´s very fast!!
Y aquí tenéis un vídeo corto para que practiquéis la ropa y los colores. Cuidado! Va muy rápido!
3.- Listen to this song - Escuchamos esta canción que tanto os gusta.
4.- PLAY THIS WORD GAME to learn and practise clothes vocabulary
Practica el vocabulario y pasa un ratito divertido con esta ficha interactiva.5.- Enjoy making your own CLOTHES DOMINO
Print it and cut the pieces, you can glue them on a cardboard to make them more resistant.
This is an ideal way for you to practise through a game and also have fun while you are aware of your own learning.
Elabora tu propio juego de dominó para trabajar el vocabulario de la ropa. Podéis pegarlo sobre cartulina y recortar nuevamente o plastificarlo para poder guardarlo y así practicar y jugar siempre que os apetezca.
VIERNES 8 DE MAYO DEL 2020
FIRST GRADERS WORKS :)
Here are some of the fantastic works of first graders
EXCELLENT WORK NOA!
MARTES 5 DE MAYO DEL 2020
3º E.P
DAILY ROUTINES AND SIMPLE PRESENT TENSE.
Hello third graders!! This week we are going to review vocabulary related to daily routines and the use of the simple present.
Have fun watching these videos of the famous "Mr. Bean" and review the use of the SIMPLE PRESENT and the SIMPLE PRESENT CONTINUOUS.
.
SIMPLE PRESENT WITH Mr. Bean
SIMPLE PRESENT CONTINUOUS WITH Mr. Bean
Now, practise the use of the simple present tense with the adverbs of frequency.
Click below to go to the link.
Ahora podéis practicar el uso del presente simple y los adverbios de frecuencia con estas fichas interactivas.
DAILY ROUTINES VOCABULARY
First, watch this video to review some vocabulary related to daily routines. Then complete the interactive worksheets.
Primero podéis ver este vídeo para recordar el vocabulario relacionado con las rutinas diarias. A continuación tenéis los enlaces para acceder a diferentes actividades interactivas.
INTERACTIVE WORKSHEETS
DAILY ROUTINES AND FREQUENCY ADVERBS CLICK HERE
READING COMPREHENSION ACTIVITY :
SOPHIE´S DAILY ROUTINES CLICK HERE
DAILY ROUTINES WORKSHEET 2 CLICK HERE
2º E.P - GIVING DIRECTIONS
Hello second graders!! This week we are going to review vocabulary related to TOWN and HOW TO GIVE DIRECTIONS to places on the map.
Esta semana vamos a repasar el vocabulario relacionado con lugares de la ciudad y cómo expresar direcciones para desplazarnos a un lugar.
Watch these videos to review some expressions and vocabulary!
Now you can practise with this interactive worksheet :))
Ahora practica con esta ficha interactiva.
INTERACTIVE WORKSHEET: GIVING DIRECTIONS
CLICK HERE
REVIEW THESE VOCABULARY FLASHCARDS-
Repasamos con estas fichas de vocabulario.
PLACES IN A TOWN
SHOPS FLASHCARDS
Now, click on the links below and play these word games to learn and practise places in town vocabulary.
Ahora, os propongo diferentes juegos y actividades para poner en práctica el vocabulario
Ahora, os propongo diferentes juegos y actividades para poner en práctica el vocabulario
1.- WORD GAME 1
2.- WORD GAME 2:
Listen carefully the chant "I live in a flat"-
LUNES 4 DE MAYO DEL 2020
1º E.P - AT THE PLAYGROUND
Hello first graders!!How are these days going??
Now you can enjoy part time out!!! I hope you are making the most of it!!
Although you can´t go to the park or to the school playground, I encourage you to remember all the actions and activities you can do outside.
Review the vocabulary with these funny activities. Cut out the strips, stick and finally fold each square to make your own manipulative activity.
Podéis repasar vocabulario relacionado con las acciones de tiempo libre. Animaros a colorear y repasar el "spelling" recortando estas dos tiras, pegad una con otra para despúes doblar cada casilla.
Colour, cut out and match. Improve your memory elaborating your own puzzle.
You can plasticize it!!!
Aquí os dejo las fichas para que elaboréis vuestro propio puzzle de vocabulario y acciones. OS quedará genial si intentáis plastificarlo para poder utilizarlo como un juego en cualquier otro momento.
JUEVES 30 DE ABRIL DEL 2020
3º E.P
YUMMY, YUMMY!!
Here are the delicious menus of third graders.
FANTASTIC WORK CÉSAR!!
YOU ARE DOING IT VERY WELL BENI!!
THANK YOU ENMA FOR YOUR EFFORT. IT´S GREAT!!
WELL DONE MARIO!!
MIÉRCOLES 29 DE ABRIL DEL 2020
2º E.P
"THERE IS/ THERE ARE"
Lets practice "there is- there are" use with this INTERACTIVE WORKSHEETS.
First, watch this video to review when to use "IS" or "ARE" in a sentence.
First, watch this video to review when to use "IS" or "ARE" in a sentence.
NOW, PLEASE, CLICK BELOW FOR A DIRECT LINK AND GET STARTED ON YOUR TRAINING.
CLICK HERE "WHAT´S THERE ON THE TABLE?"
3º E.P
REVIEW THE "PRESENT CONTINUOUS"
Hello third graders! Today, you can review and practice the present continuous tense with this
INTERACTIVE WORKSHEETS.
Please, click below for a direct link and get started on your training.
MARTES 28 DE ABRIL DEL 2020
1º E.P
HEALTHY-UNHEALTHY FOOD WHEEL
Here are the fantastic activities of first graders.
EXCELLENT WORK NOA, YOU ARE WORKING VERY HARD!!
THANKS FAMILY FOR YOUR EFFORT!
GREAT WORK XIANA! YOU ARE DOING IT VERY WELL!
THANK YOU FAMILY !!!
LUNES 27 DE ABRIL DEL 2020
3º E.P- THIRD GRADERS
HEALTHY MENUS
Third graders are working on food and they are elaborating their healthy menus.
Here you are some of their beautiful designs created with the CANVA APP
Here you are some of their beautiful designs created with the CANVA APP
THANKS KIDS FOR YOUR INTEREST AND EFFORT!!
CONGRATULATIONS KHAYLEENA!!
GREAT WORK LIDIA!!
CONGRATULATIONS KHAYLEENA!!
GREAT WORK LIDIA!!
EXCELLENT WORK IZAN!!
1º E.P
PLAYING WITH FRUITS AND VEGETABLES!
HELLO FIRST GRADERS!! THIS WEEK WE ARE LEARNING ABOUT FOOD!!
TODAY, I PROPOSE YOU TO CREATE YOUR OWN HEALTHY PLATES USING THE FOOD AND THE WHEEL PROVIDED BELOW.
FIRST WATCH THESE VIDEOS AND SONGS TO REVIEW SOME VOCABULARY AND EXPRESSIONS.
NOW, CUT AND STICK THE FOOD IMAGES PROVIDED BELOW OR MAKEYOUR OWN GAME WITH WOODEN CLOTHES PEGS AS I SHOW YOU IN THE LAST PHOTO.
ENJOY DOING IT AND HAVE FUN!!
AHORA, CON LAS FICHAS QUE OS ADJUNTO A CONTINUACIÓN, OS PROPONGO RECORTAR VUESTRA RUEDA (Y LAS TARJETAS CON LOS ALIMENTOS) PARA COMPLETARLA CON LOS ALIMENTOS SALUDABLES Y NO SALUDABLES.
TAMBIÉN PODÉIS CREAR VUESTRO PROPIO JUEGO PEGANDO LAS IMÁGENES DE LOS ALIMENTOS EN PINZAS DE MADERA (TAL Y COMO PODÉIS VER EN LA ÚLTIMA IMAGEN)
ESPERO QUE OS ANIMÉIS Y PASÉIS UN RATITO DIVERTIDO !!
DOMINGO 26 DE ABRIL 2020
THIRD GRADERS WORKS
AS YOU KNOW, THIRD GRADERS HAVE BEEN EXPERIENCING WITH FRUIT. THE FRUIT TASTE, SMELL, COLOUR AND TEXTURE.
THEY HAVE PREPARED THEIR OWN SMOOTHIES!!
THEY HAVE PREPARED THEIR OWN SMOOTHIES!!
THANK YOU AGAIN,KIDS AND FAMILIES FOR ALL YOUR EFFORT AND INTEREST.
EXCELLENT WORK KHAYLEENA!!
WELL DONE ELOY!!
GREAT WORK IZAN!!
FANTASTIC WORK MIRIAM!!
VIERNES 24 DE ABRIL DE 2020
3º E.P-HELLO THIRD GRADERS!!
CHALLENGE: CREATING HEALTHY MENUS.
Thank you kids for the photos you have sent me of all your delicious smoothies!! I will post them! They look yummy, yummy!!
Today, what I propose you is another challenge. For it, you have to read the instructions carefully.
1.- First, watch the video to review what you know about the importance of having a balanced and healthy diet.
Today, what I propose you is another challenge. For it, you have to read the instructions carefully.
1.- First, watch the video to review what you know about the importance of having a balanced and healthy diet.
DARE TO DO IT??- TE ANIMAS A HACERLO?
Como alternativa, para los que no puedan acceder a esta aplicación, os propongo presentar vuestro menú saludable en formato papel, con vuestro propio diseño, imágenes, logos....y mostrar así también vuestra creatividad.
3.Now, register in Canva. -Ahora, regístrate en Canva
4.Click on "Crear un diseño" / Create a design.
5.Go to menu designs.- Ir a menu-diseño
6.Choose the one you like.- Escoger el que más te gusta.
7Use it to create your own healthy menu. It is very important that your menu is healthy, so revise the image again to choose the best food for people to eat.
En la plantilla que escojas empezarás a trabajar en tu menú saludable. Ten en cuenta el tipo de comida que vas a incluir en tu menú para que este sea saludable.
8.You can change icons, colors, texts.... Customize it!!- Puedes cambiar iconos, colores, texto....Personalízalo!!
9.Finally, when you finish it, download and send it to ME by mail. . Finalmente, cuando lo termines, descárgalo y envíamelo por correo electrónico.
DARE TO DO IT??- TE ANIMAS A HACERLO?
Como alternativa, para los que no puedan acceder a esta aplicación, os propongo presentar vuestro menú saludable en formato papel, con vuestro propio diseño, imágenes, logos....y mostrar así también vuestra creatividad.
3.Now, register in Canva. -Ahora, regístrate en Canva
4.Click on "Crear un diseño" / Create a design.
5.Go to menu designs.- Ir a menu-diseño
6.Choose the one you like.- Escoger el que más te gusta.
7Use it to create your own healthy menu. It is very important that your menu is healthy, so revise the image again to choose the best food for people to eat.
En la plantilla que escojas empezarás a trabajar en tu menú saludable. Ten en cuenta el tipo de comida que vas a incluir en tu menú para que este sea saludable.
8.You can change icons, colors, texts.... Customize it!!- Puedes cambiar iconos, colores, texto....Personalízalo!!
9.Finally, when you finish it, download and send it to ME by mail. . Finalmente, cuando lo termines, descárgalo y envíamelo por correo electrónico.
2º E.P -HELLO SECOND GRADERS!!
EAT WELL, BE ACTIVE and HAVE FUN!!
Having a good diet is very important in your life.
Review and learn some new vocabulary related to fruits and vegetables and watch the video to learn about the importance of a balanced diet.
Review and learn some new vocabulary related to fruits and vegetables and watch the video to learn about the importance of a balanced diet.
Todos sabéis que seguir una dieta saludable es muy importante. Prestad mucha atención en el video y aprenderéis un montón de cosas sobre como mantener una dieta saludable.
Antes os dejo un video de repaso con vocabulario relacionado con frutas y verduras.
FOOD IN HOGWARTS
A magical school should have an incredible and delicious menu. Let´s watch this video and discover all food they eat there.
Now, Imagine you are a student of Hogwarts and you have to prepare a daily menu for all your classmates. You are young, active and happy. You need energy to live magical experiences and study hard. How do you think is the ideal menu?
I want you to Fill the worksheet with your daily diet to make you strong!
FIND YOUR BALANCE BETWEEN FOOD and FUN!
MIÉRCOLES 22 DE ABRIL DE 2020
3 E.P - HELLO THIRD GRADERS!
DO YOU FANCY A FRUIT SMOOTHIE??
Summer is here...well almost, so it´s time to stock the freezer with treats for all family.
Do you like fruit smothie? or ice creams? Why not try making your own homemade dessert? and by adding fruit, will allow you to make it a healthier option? Then you can also add your favourite toppings (Smarties, chocolate chips, peanuts, ...)
Making smothies is not too difficult so get all the family involved. Enjoy it!
Watch this video and try to make it yourself!
Making smothies is not too difficult so get all the family involved. Enjoy it!
Watch this video and try to make it yourself!
LEARN HOW TO COOK A FRUIT SMOOTHIE
ACTIVITIES
NOW, YOU CAN TELL ME HOW TO MAKE YOUR DELICIOUS SMOOTHIE. YOU CAN SEND ME A VIDEO, WRITE YOUR OWN RECIPE STEP BY STEP AND ALSO SEND ME PHOTOS OF YOUR DELICIOUS SMOOTHIES.
I HOPE YOU ENJOY IT!!
AHORA PODÉIS CONTARME CÓMO LO HABÉIS HECHO. PODÉIS MANDARME UN VÍDEO, ESCRIBIR VUESTRA RECETA PASO A PASO Y ENVIARME UNA FOTOGRAFÍA DEL RESULTADO FINAL.
DISFRUTARLA MUUCHO!!
YOU CAN ALSO WATCH THIS VIDEO AND REVIEW SOME VOCABULARY RELATED TO FRUITS AND VEGETABLES
MARTES 21 DE ABRIL DE 2020
THE MAGIC OF MUSIC
COUNT ON (3rd , 2nd,1st graders)
I want to share this great song about friendship with all you. It conveys a good message and values for everyone.
"Count On Me" by Bruno Mars" makes as remember that even in these hard days, you will always have a friend by your side, and you will always have SOMEONE YOU CAN COUNT ON to help you out when you need it. You´re never alone and there will alwayus be someone you can count on to be there for you...
Watch the video below and sing as loud as you can!!
And now you can play with the song lyrics. Click on the sentence below to play a game and see how many words you remember.
3º E.P
HELLO AGAIN THIRD GRADERS
As you know, next Thursday 23rd April, we'll be celebrating Book Day in Spain, also called Saint George's Day . To celebrate, we'll be doing some book-related tasks these days, and I also want to invite you to watch the following short film.
The fantastic Flying Books of Mr Morris Lessmore (OScar winner)
LUNES 20 DE ABRIL
Con motivo de la próxima celebración del Día del Libro, os propongo comenzar la semana escuchando las fantásticas aventuras de "The Gruffalo" (para los alumnos de 1º E.P) y "Room of the Broom" (para los alumnos de 2º) de la escritora Julia Donaldson. Así que... qué mejor para estos días de “encierro” en casa que poder disfrutar de algunas de sus obras.
Julia Donaldson es actriz y escritora de libros infantiles, aunque también ha escrito obras de teatro. En sus inicios escribía canciones para programas infantiles de televisión, hasta que en 1993, a partir de la letra de una de sus canciones, escribió una historia para niños. Desde ese momento se ha dedicado a escribir libros. Sus libros se caracterizan por contar historias para niños utilizando las rimas, además de por estar ilustrados, mayoritariamente, por Axel Scheffler.
The gruffalo y Room of the Broom son algunos de sus libros más populares. A lo largo de su carrera como escritora ha recibido infinidad de premios y galardones, entre los que podemos destacar el título honorífico de Doctor en Letras de la Universidad de Bristol en 2011, y otro de la Universidad de Glasgow en 2012.
1ºE.P
"THE GRUFFALO"
THE STORY
SONG AND 3D VIDEO
Here is the song with lyrics. Enjoy it!!
Aquí tenéis la letra de la canción. A disfrutarla mucho!
Aquí tenéis la letra de la canción. A disfrutarla mucho!
ACTIVITIES
Elabora tu propia portada para el dossier de actividades que te propongo.
Completa las partes del cuerpo
Une los puntos y colorea para averiguar qué terrible criatura se esconde....
A) Tiene Gruffalo esto?
Marca la opción que creas correcta.
B) Enumera el orden en el que aparecen los personajes en la historia.
Marca cada camino con tu dedo para que cada personaje encuentre su sombra.
2º E.P
"ROOM ON THE BROOM"
TRAILER
AUDIO BOOK
THE STORY (Episodes)
The witch and the cat
Meeting a Keen Dog
Losing the bow
Clean frog
Dragon Chase
VOCABULARY FLASHCARDS (TARJETAS DE VOCABULARIO)
ACTIVITIES
Aquí va una propuesta para elaborar en familia vuestros propios finger puppets de los personajes. Aquí os dejo un enlace https://roomonthebroom.com/ donde podréis acceder a diferentes juegos sobre el libro.
Complete the crossword puzzles- Completa los crucigramas
Descifra para averigurar qué cosas han añadido los diferentes personajes a sus pócimas.
Make your own chocolate nests!! Try to elaborate with your family these delicious recipe made with chocolate and different nuts ( walnuts, peanuts, anacardas, hazelnuts...).
Try it!!! And if you want, you can send me photos with your sweet creations!!
Aquí va una propuesta muy dulce. Os propongo que elaboréis unos deliciosos nidos de chocolate con los frutos secos que más os gusten (nueces, cacahuetes, anacardos,avellanas...) El año pasado los hicimos en el cole y fueron una auténtica delicia.
Si os animáis, podéis enviarme fotografías con vuestras delicias!
VIERNES 18 DE ABRIL
Some of the fantastic works of your classmates.
CHALLENGES and also the first TIME CAPSULE creations.
TIME CAPSULE WORKS
1º E.P
YOU ARE A GREAT WORKER NOA!!
THANK YOU FAMILY FOR THE EFFORT AND INTEREST!
IT´S A FANTASTIC WORK NATALIA!
YOU ARE DOING IT VERY WELL!
EXCELLENT WORK XYANA!
THANKS A LOT FOR YOUR EFFORT!
CHALLENGE WORKS
SECOND GRADERS
YOU ARE DOING RIGHT!! Manal
THAT`S REALLY NICE!!
THAT`S GREAT JAIRO!
VIERNES 18 DE ABRIL
PARA LOS ALUMNOS DE 2º Y 3º
La editorial Oxford, con la que trabajamos, ha puesto a nuestra disposición y a disposición del alumnado el acceso digital a los libros de texto correspondientes a cada nivel. El acceso a este material, nos facilitará el poder reforzar y trabajar la parte de comprensión oral a través de los audios de las unidades correspondientes.
Para ello, simplemente deben acceder a la plataforma: blinklearning.com y formalizar el registro con los datos personales del alumno e introducir el código clase que a continuación les facilitaré para cada nivel.
2 E.P CÓDIGO DE LA CLASE : CL66215177
3º E.P CÓDIGO DE LA CLASE: CL62138539
A medida que se vayan registrando los alumnos, yo los aceptaré en la clase correspondiente para autorizar a cada uno y una vez finalizado así el registro, podrán tener acceso al material.
Según vayamos avanzando, iré indicando los audios que convendría escuchar para reforzar contenidos trabajados con anterioridad.
Un saludo
Soraya
MARTES 14 DE ABRIL
YOUR TIME CAPSULE ( First, Second and Third graders)
Hi kids! How are you??
I hope everything is going well with you.
What if we became curious with this free time and you allowed yourself to get also curious about how you are feeling and with whatever arises in you?
You can create your own 2020 COVID-19 TIME CAPSULE and document your own favorites, feelings, positive moments you are sharing with your family and all memories about this experience.
Hola chicos! Cómo estáis?? Espero que todo vaya muy bien :)
Despúes de estos días de desconexión, para ir arrancando, os propongo que trabajemos sobre este TIEMPO de pausa como un tiempo de reflexión. No cabe duda de que este año pasará a la historia y será recordado por todos nosotros por siempre. Los museos del mundo ya están comenzando a registrar en sus archivos la crisis del Covid-19 con fotografías, testimonios y objetos de esta época. Así que yo os propongo que hagáis vuestra propia cápsula del tiempo y "empaquetemos" físicamente este momento histórico que nos está tocando vivir.
Hoy, por niveles, os propongo diferentes ideas y actividades para que os vayáis animando.
No os olvidéis de guardar alguna cajita que podáis decorar y "tunear" para despúes poner a buen recaudo vuestros dibujos, escritos, manualidades, fotografías...Por aquí ya estamos preparando una :):):)
Poco a poco os iré añadiendo más propuestas.
Lots of virtual kisses and hugs.
Lots of virtual kisses and hugs.
Teacher Soraya
SECOND GRADERS
THIRD GRADERS
LUNES 13 DE ABRIL
YOUR CHALLENGE!
These are some photos with the works about your challenges! Good work!!
Thank youuuu families!!!
I wish this situation will be over soon, we will be able to stop the spread of the virus and that all of us will just come to normal life.
Let,s send our positive vibrations and love to each other!!!
Stay Home!!
I wish this situation will be over soon, we will be able to stop the spread of the virus and that all of us will just come to normal life.
Let,s send our positive vibrations and love to each other!!!
Stay Home!!
THIRD GRADERS:
Great work Miriam!
LUNES 30 DE MARZO
EASTER IS COMING...!
For the little ones...( Para los más peques)
Hi there! Here you are some more Easter resources to have fun! And some cute stories about Easter traditions...
Hola! por aquí os dejo algunos recursos y alguna bonita historia de Pascua para pasar un buen rato y aprender un poquito más sobre esta festividad.
Hola! por aquí os dejo algunos recursos y alguna bonita historia de Pascua para pasar un buen rato y aprender un poquito más sobre esta festividad.
Second graders, I know that you have learnt a lot about american culture and traditions!!
One of the most famous traditions in US includes the White House Easter egg hunt, which is celebrated every year.
They choose a different them for each year, and here you are a video of "2015 White House Easter egg hunt". It was a very HEALTHY egg hunt. Watch the video announcing it to known what it,ll be about. Let´s learn about Easter traditions!!
Niñ@s de segundo, sé que habéis aprendido un montón de cosas sobre las tradiciones y cultura americana!
Aquí os dejo a todos un vídeo sobre una de las tradiciones más relevantes en Estados Unidos. La búsqueda de los huevos de Pascua en la Casa Blanca, la cual se celebra cada año.
Cada año, escogen una temática diferente...y aquí os dejo un vídeo del año 2015. Fue una búsqueda muy, muy saludable :))
Os animo a ver el vídeo anunciando esta particular commemoración y espero que aprendáis muchas cosas sobre la Pascua americana.
One of the most famous traditions in US includes the White House Easter egg hunt, which is celebrated every year.
They choose a different them for each year, and here you are a video of "2015 White House Easter egg hunt". It was a very HEALTHY egg hunt. Watch the video announcing it to known what it,ll be about. Let´s learn about Easter traditions!!
Niñ@s de segundo, sé que habéis aprendido un montón de cosas sobre las tradiciones y cultura americana!
Aquí os dejo a todos un vídeo sobre una de las tradiciones más relevantes en Estados Unidos. La búsqueda de los huevos de Pascua en la Casa Blanca, la cual se celebra cada año.
Cada año, escogen una temática diferente...y aquí os dejo un vídeo del año 2015. Fue una búsqueda muy, muy saludable :))
Os animo a ver el vídeo anunciando esta particular commemoración y espero que aprendáis muchas cosas sobre la Pascua americana.
And also here's a video about Easter in Britain. Let's learn about their Easter traditions!
Y como no, aquí os dejo un vídeo sobre cómo se celebra la Pascua en Reino Unido.
Y como no, aquí os dejo un vídeo sobre cómo se celebra la Pascua en Reino Unido.
Let,s play an Easter game for kids and then sing the "Here comes the Easter Bunny" song. It,s a simple and funny video for little kids.
JUEVES 26 DE MARZO
2º E.P
CHALLENGE- DRAW YOUR ANTIBODY!
3ºE.P
1º E.P
CHALLENGE: TELL ME ABOUT YOUR FAMILY
CHALLENGE- DRAW YOUR ANTIBODY!
Hi Kids!! You know we are fighting against a
terrible virus :((.
Today I suggest you a CHALLENGE! Can you draw an ANTIBODY as if you were a superheroe or superheroine? Draw
it brave, strong and happy, because it is sure it will win to the evil coronavirus
and get everybody healthy again. This challenge is for all those who want to help her family and friends :)
Please draw it eating, buying... healthy food or practicing any sport or free time activity to help him to stay strong (don´t forget to write about what food or sport activities he likes)
If you want, you can send me your works by email.
If you want, you can send me your works by email.
In the following videos you can review some vocabulary about food, how to express what you like or you don´t like and also voccabulary related to sports and free time activities.
I send you a big hug!
Teacher Soraya
I send you a big hug!
Teacher Soraya
Hola niños/as!! Como sabéis,estamos luchando contra un virus terrible y vosotros estáis demostrando ser unos supercampeones quedando con vuestras familias en casa. Así que hoy os propongo un RETO. Podéis ayudarme dibujando un anticuerpo como si fuese un superhéroe o una superheroína? Dibújalo valiente, fuerte y feliz porque seguro que así le ganará la batalla al malvado coronavirus y conseguirá que todo el mundo sane!
La única condición que os pongo es que lo dibujéis comiendo, comprando...comida saludable que le guste o practicando algún tipo de actividad deportiva, de la forma más original y divertida que se os ocurra. OS animo a que dejéis volar vuestra imaginación y me sorprendáis con vuestros trabajos!!
Más arriba os he dejado unos videos que sé que os encantan :) en los que podéis repasar vocabulario relacionado con actividades de tiempo libre, deportes, sobre la comida, o el uso del verbo "like"
Os mando un super abrazo!!
Os mando un super abrazo!!
CHALLENGE- WHAT ARE YOU DOING AT HOME?
Hi there! These days are being really difficult for everyone. Your family and you are being true superheroes staying at home!!
Third graders, today I suggest you a CHALLENGE! Draw yourself or your family and write about three or more activities you are doing at home these
days. It can be real or invented stories. Remember that you should use the
present continuous tense (click here to review). If you have any doubt, remember that you can mail me!
Turn on your creativity!
I send you a lot of hugs!
Teacher Soraya
Turn on your creativity!
I send you a lot of hugs!
Teacher Soraya
Holaa familias!! Ahora más que nunca estáis siendo uno verdaderos campeones demostrando vuestra paciencia y esfuerzo para seguir en casa.
Hoy os animo a que me contéis qué cosas estáis haciendo estos días en casa con vuestras familias. No olvidéis utilizar el presente continuo para hablar de esas actividades o rutinas. Más arriba os he dejado un enlace para acceder a un vídeo de repaso pero no olvidéis que podéis hacerme cualquier consulta a través de mi cuenta de correo electrónico.
Dejad volar vuestra imaginación! Podéis acompañar vuestros trabajos de dibujos, presentarlos como una historieta de cómic, lapbook, mandarme un vídeo…lo que se os ocurra.
Un super abrazo virtual!!
Dejad volar vuestra imaginación! Podéis acompañar vuestros trabajos de dibujos, presentarlos como una historieta de cómic, lapbook, mandarme un vídeo…lo que se os ocurra.
Un super abrazo virtual!!
1º E.P
CHALLENGE: TELL ME ABOUT YOUR FAMILY
La, la, la, la, la,
la! It´s
singing time! First graders, clicking on the picture, you´ll listen to the finger
family song that you have learnt by heart! you can also complete the worksheet that I posted here last week.
Pay attention! After listening to the song and practice the vocabulary and other grammatical structures, I will suggest you a challenge.
¡Vamos a comenzar el día cantando! En el siguiente enlace podéis escuchar una canción que ya os sabéis de memoria! Podéis repasar así el vocabulario referente a los miembros de la familia y completar la ficha de repaso (relacionada con este tema) que os adjunté la semana pasada.
¡Estad muy atentos! despúes de escuchar la canción y de repasar el vocabulario, os propongo un reto :)
You can review how to introduce the different names of
family members on the following video
En el siguiente video, también podéis hacer un repaso de lo que aprendimos sobre cómo presentar a nuestra familia.
Here is the CHALLENGE!
I suggest you use the manipulative works related with the topic of family members that you have elaborated in class during the last weeks ( your colourful family houses and family trees ) and if you want to have a nice time, you can record yourself using your works to sing the family song or to tell me about your fantastic family.
Try it!!
I send you a big hug!!!
Teacher Soraya
Try it!!
I send you a big hug!!!
Teacher Soraya
Muchos de vosotros téneis en casa diferentes actividades manipulativas que elaborastéis en clase durante las últimas semanas para trabajar el tema de la familia ( vuestras coloridas casas y arboles de la familia) Si os animáis, podéis mandarme un video usando vuestros fantásticos trabajos... cantando o presentándome a vuestro super equipo :)
Espero vuestra participación!!
Un abrazote!
Espero vuestra participación!!
Un abrazote!
MIÉRCOLES 25 DE MARZO
3º E.P
Good morning kids!
Third graders, here you are a video about " how to tell time" to reinforce what we have learnt at school and also enjoy at the same time you are learning.
Remember that we focus on " It´s..............o´clock, It´s half past....,
It´s a quarter past.... and It´s a quarter to...."
You can draw your own clocks and practice :)
Buenos días niñ@s,
aquí os dejo un vídeo para repasar las horas en inglés y pasar un ratito divertido.
Recordad que nosotros hemos incidido en las horas "en punto, y media, y cuarto y menos cuarto".
Cuando veáis el vídeo, podéis dibujar relojes y escribir las horas
Third graders, here you are some other activities and games to
keep practising how to tell time.
17 DE MARZO
Estimadas familias,
Ademáis do material que xa vos facilitei
a semana pasada (alumnos de 2º e 3º) para seguir traballando na casa, durante as
vindeiras semanas, e co fin de que o alumnado de cada nivel poida continuar a súa progresión
académica, ireivos subindo material de estudio, así coma algúns exercicios complementarios
e de repaso.
A continuación adxunto un listado de páxinas web para que podades pasar un rato divertido e seguir repasando e aprendendo contidos en inglés.
https://www.storyplace.org/ ( Variedad de cuentos cortos, tradicionales y nuevos, para que los más peques practiquen la comprensión y expresión oral en inglés, de una forma divertida. Se puede descargar.
https://www.eslgamesplus.com/ (multitud de juegos para practicar)
http://www.angles365.com/classroom/classes1r2n.htm (página con variedad de juegos y actividades para repasar vocabulario)
https://mes-games.com/
http://www.eslgamesworld.com/
Por outra banda, comentarvos tamén que durante estes días facilitareivos unha contrasinal para que podades acceder a unha conta en Google Classroom na que irei subindo videos, powerpoints e diverso material que podedes ir visualizando. Para poder acceder a esta conta como alumnado, necesitaredes introducir un código que vos darei proximamente.
A continuación adxunto un listado de páxinas web para que podades pasar un rato divertido e seguir repasando e aprendendo contidos en inglés.
https://www.storyplace.org/ ( Variedad de cuentos cortos, tradicionales y nuevos, para que los más peques practiquen la comprensión y expresión oral en inglés, de una forma divertida. Se puede descargar.
https://www.eslgamesplus.com/ (multitud de juegos para practicar)
http://www.angles365.com/classroom/classes1r2n.htm (página con variedad de juegos y actividades para repasar vocabulario)
https://mes-games.com/
http://www.eslgamesworld.com/
Por outra banda, comentarvos tamén que durante estes días facilitareivos unha contrasinal para que podades acceder a unha conta en Google Classroom na que irei subindo videos, powerpoints e diverso material que podedes ir visualizando. Para poder acceder a esta conta como alumnado, necesitaredes introducir un código que vos darei proximamente.
Ante calquera dúbida, podedes poñervos en contacto comigo a través da seguinte conta de correo electrónico soraya.rm@edu.xunta.es .
Un saúdo.